sreda, 16. november 2016

V pričakovanju začetka glavne sezone pirotehnike 2016

Leto je že skoraj na okoli in vsak čas se bo začela sezona silvestrske prodaje pirotehnike, ko bodo različni trgovci v svojo ponudbo vključili tudi pirotehnične artikle. Praktično vse trgovske verige, razen Leclerca in Eurospina, že ponujajo pirotehniko, s katero se bomo poslovili od starega leta in vstopili v novo leto.
       
Kljub temu, da je Slovenija ena tistih redkih držav, ki vsakega decembra posveti veliko časa, glasu, črnila in pikslov napadom na pirotehniko, se vendar pirotehnika še dolgo ne bo poslovila iz naše države, saj razveseljuje premnoge, od najmlajših, do najstarejših.
    
Zato je čas, da se pred začetkom nove sezone, ozremo po lanski sezoni in podamo neko generalno sliko silvestrske sezone pirotehnike 2015.
       
Kljub temu, da je sprva kazalo, da bo ta sezona slabša od one v letu 2014, predvsem zaradi podražanj, nas je prav presenetil debitant na področju prodaje pirotehničnih izdelkov: Mercator. Trgovina, za katero ne bi nikoli pričakovali, da bo v svojo ponudbo vključila pirotehniko, je storila prav to in z uspešnim modelom. Ponudila je namreč izdelke treh uvoznikov: Lecana, Orion in Nico Feuerwerks, ki so bili cenovno zares ugodni, ponudba pa je bila široka in je segala od najmanjših do največjih izdelkov. Ravno pri manjših izdelkih se je kar dobro odrezala, posebej pri bateriji Power Space, ki je bila gotovo najugodnejša in sorazmerno dobra baterija. Tudi rakete so bile ugodne, posebej v raketnih kompletih.
         
Pri drugih trgovcih ni bilo veliko presenečenj. Sploh nobenega presenečenja pa ni bilo seveda pri Lidlu, ki kot prvi razpošlje svoje reklamni letak s pirotehniko, a v njem že nekaj let zasledimo isto število in iste artikle, kljub temu, da njihova cena iz leta v leto niha in so se ravno lani opazno pocenili.
         
Veliko razočaranje je bil tudi Tuš, ki je imel precej okrnjeno ponudbo pirotehnike že v samih letakih, a po obisku trgovine v ljubljanskem BTCju, je bilo mogoče opaziti, da je bila ponudba iz letakov pravzaprav vsa ponudba sploh. Tuš je ponudil nekaj novih artiklov oz. novosti uvoznikov, a ti artikli so bili sorazmerno dragi razen ene ali dveh izjem, obenem pa se je opazil strm trend podražanj.
          
Tudi Spar ni pripravil nobenega presenečenja. Izdelki so bili sorazmerno dragi, obenem pa je bilo veliko ugodnosti vezanih na Spar plus kartico, kar je predstavljalo dodatno oviro. Tudi v tej trgovski verigi so podražanja prevladovala nad redkimi pocenitvami.
      
Celo Hofer je lani podražal nekatere svoje artikle, v ponudbo pa dodal le dva nova artikla uvoznika Orion. Zelo moteča stvar pa je bila tudi Hoferjeva neverjetna pocenitev izdelkov tik pred silvestrovim, kar je pustilo grenak okus v ustih vseh tistih, ki so pirotehnične izdelke kupili "prezgodaj". Pocenitve, ki so šle tudi v 40%, so bile paradoksalno za mnoge precej neokusne. Hofer lahko s takšnimi in podobnimi manevri pričakuje, da bodo letos kupci precej bolj pozorni kdaj kupujejo pri njih pirotehniko in prodaja pirotehničnih artiklov lahko precej pade. Tudi na tem blogu bomo v nadaljevanju sezone še nekajkrat opozorili na to čudno Hoferjevo potezo iz lanskega leta.
                
Obi se je po mojem mnenju preveč osredotočal na srednje in velike izdelke in razen ene izjeme ni ponudil manjših baterij ali cenovno ugodnejših raket in raketnih kompletov. Praktično vsi izdelki so se začeli šele pri ceni 12,99€. Je pa res, da Obi vsako leto, kar pošteno spremeni svojo ponudbo in da kakšnih podražanj ni bilo mogoče zaslediti.
          
Merkur je ostal lani pri precej podobni ponudbi, pri čemer je ponudil nekoliko manj baterij, pa več drugih izdelkov kot lani. Tudi tu je bilo več podražanj, kot pocenitev, čeprav pa je bilo prav v Merkurju mogoče najti najcenejše Megatreske.
          
Tudi pri Bauhausu so podražanja prevladovala in so bile pocenitve redke. Zanimivo pa je bilo tudi, da je Bauhaus iz svoje ponudbe že skoraj povsem izločil artikle uvoznika Weco.
         
Če pogledamo čez vse skupaj, lahko opazimo, da se je veliko artiklov podražalo. Nekateri so se podražali prav neverjetno, medtem ko so bile pocenitve redkejše in so se gibale okrog enega ali dveh evrov.
          
Kljub splošni sovražni nastrojenosti do pirotehnike v medijih in socialnih omrežjih, smo vendarle dobili novega ponudnika pirotehnike: Mercator. Vendar pa to proti-pirotehnično razpoloženje gotovo ne pomaga trgovinam kakršni sta Hofer in Lidl, ki s svojo politiko ugajanja ljudstvu, vse bolj z zadrego vključujeta v svojo ponudbo pirotehnične izdelke in ne bi nas začudilo, če bi jih popolnoma prenehali prodajati.
             
Sedaj pa se ozrimo po prihajajoči pirotehnični sezoni.
       
Tudi letos se zakonodaja na tem področju ni spremenila in petard še vedno ni dovoljeno prodajati, jih posedovati in uporabljati. To dejstvo bo kakopak rezultiralo v tem, da bodo tudi letos mlajši otroci v iskanju petard naleteli na črni trg, kjer bodo za svoja leta kupili premočne petarde in zgodila se bo kakšna nesreča, ki jo bodo mediji hitro pograbili za napad na uporabnike pirotehnike.
      
A pustimo to ob strani. Nas vendarle bolj zanima ognjemetna pirotehnika in ponudbe, ki jih bodo letos ponujale trgovinske verige. Tudi letos lahko pričakujemo, da bo prvi letak razposlal Lidl, ki mu bo sledil Merkur, Bauhaus, Hofer, Tuš, Spar, Obi in Mercator. Trgovci pa bodo ponujali najbrž izdelke teh uvoznikov:
        
Lidl: Weco
Tuš: Orion, Lecana
Spar: Lecana
Merkur: Piro Planet
Obi: Orion, Piro Planet
Bauhaus: Lecana, Orion, Piro Planet, (Weco?)
Mercator: Lecana, Orion, Nico Feruerwerks
Hofer: Orion, Helios
         
Gotovo bo najzanimiveje zasledovati ponudbo Mercatorja, saj bodo ponudba in cene odgovorile na vprašanje, ali je Mercator namenoma imel tako poceni ponudbo, ali pa je bila to "napaka", ki jo bo letos hitro popravil z močnim podražanjem. Gotovo pa bo letošnja ponudba odražala tudi kako uspešna ali neuspešna je bila poteza Mercatorja, da lani vstopi v "pirotehnično igro".
       
Kakor koli že, zanimivo si bo ogledati prav vse ponudbe in na tem mestu bomo pozorno zasledovali cene izdelkov. Primerjali jih bomo s prejšnjimi sezonami in med ponudniki samimi, tako da bomo lahko opozorili kupce na cenovne razlike in podobno.
       
Opaziti pa je mogoče, da je uvoznik lecana že pripravljen, da med ponudnike pirotehnike doda nekaj svojih novih izdelkov, kar je mogoče opaziti na Youtube kanalu Lecane, kjer so dodani posnetki efektov novih izdelkov.
         
Opozoriti pa moram še na dejstvo, da je prodaja in uporaba vseh pirotehničnih izdelkov, (razen tistih, ki so po zakonu prepovedani ves čas, kot tudi pok vrvic in pasjih bombic, ki so dovoljene le od 26.12. do 2.1.) dovoljena čez celo leto in da denimo pirotehnika.net oz. Trgovina Veronika prodaja izdelke celo leto, kot tudi denimo piromarket.com. Res pa je, da so tam izdelki praviloma dražji, kar je seveda razumljivo. Vendar pa ravno ta mesta prodajajo izdelke uvoznika Hamex, ki jih je nekdaj prodajal celo Bauhaus, danes pa jih med sezonskimi prodajalci ne moremo več najti.

Ni komentarjev:

Objavite komentar